Ennen laturin purkamista täytyy merkata miten päin laturin molemmat
puolet tulevat. Mahdollisia työohjeita on suositeltavaa käyttää. Sitten
aloitetaan purkaminen oikeaoppisesti. Eli ensiksi täytyy poistaa
jännitteensäädin jotta hiilet eivät katkea. Sitten voidaan ottaa
puoliskot erilleen varovasti siten että käämit eivät vahingoitu, eli
että käämi jää puoliskoon jossa on diodisillat. Täytyy muistaa käyttää
oikeanlaisia työkaluja. Mittasimme diodit ja kaikki olivat ehjiä.
Liukurenkaiden resistanssi oli normaali.
Tätä työtä oli tekemässä minun lisäksi: Tomi Keskinen, Valtteri Ilkka ja Oskari Huikko.
Laturi oli kerran syyllinen siihen, että autoni avaimet jäivät auton sisään. Sillä kun akkuun tuli jokin laturista johtuva ongelma ja avaimet olivat autossa sisällä, niin keskuslukitus meni itsestään päälle. Tällä hetkellä kaverini taas pohtii onnistuuko normaali korjaamoissa auton avainten teettäminen.
VastaaPoista